Träningsplanering

Att planera sin träning

Är du en person som planerar in sin träning eller blir det lite hur som haver?

Ett bra sätt enligt mig är att varje söndag planera in hur kommande vecka ska se ut. Inte bara vad gäller träning utan i stort. Har man en partner är det bra att sitta tillsammans och se över veckan. Vem ska träna när, vem kör barnen till deras träningar med mera. Ett söndagsmöte är inte helt dumt.

Om du planerar in din träning så är det lättare att den blir gjord. Att exempelvis ha 2 pass i veckan som är inbokade i kalendern gör dom verkliga. Ett ännu bättre sätt är att boka in träning med en kompis eller en personlig tränare. Då har du någon som väntar på dig och du har en tid att passa.

Att planera träningen gör det enklare att få in det i livspusslet och få det som rutin. Vi har ett begränsat antal timmar varje dag så det gäller att prioritera det som är viktigt. Kanske är det lunchpromenad varje tisdag. Eller morgonpromenad innan jobbet den dagen du jobbar kväll. Har du barn som är iväg på aktiviteter, passa då på att träna under tiden. Utnyttja tiden väl.

Det finns inget som heter; jag har inte tid. Tiden finns, det är vad du gör av den tiden som spelar roll.

Eller personlig träning. Jag vill att träning ska vara roligt och lättillgängligt för alla. Jag vill minimera riskerna att inte ta sig tid eller ta sig iväg till gymmet. Därav att jag åker hem till mina klienter. De ska vara ombytta när jag kommer. De behöver inte tänka på vad de ska göra utan det ordnar jag.

Så ta lite tid inför varje vecka och planera in din träning. Är det 2 dagar du hinner med. Då kan det vara bra att lägga in 2 styrkepass där du tränar hela kroppen.

Försök också planera in 150-300 minuter pulshöjande aktivitet varje vecka. Om det är att spela fotboll med barnen, springa en runda i skogen eller utföra ett tabatapass i trädgården så spelar det inte så stor roll. Men det är viktigt att få upp pulsen.

Vill du hjälp med din träningsplanering digitalt så kan jag hjälp dig med det. Jag coachar dig under x antal veckor beroende på vad du behöver. Det ingår alltid gratis konsultation på 30 minuter där jag vill få reda på vad du har för mål med din träning. Är du nybliven mamma och vill ha ett program för att komma igång ordnar jag det. Eller om du är gravid och vill få ett program för det. Beroende på vilken vecka du är i samt eventuella begränsningar så får du ett träningsupplägg just för DIG.

Om du vill läsa mer och kontakt mig så klicka bara på länken nedan;

Fler bloginlägg

Kostrådgivning & enkla tips

5 tips på hur du håller i träningen under sommaren

Utomhusträning är mer än bara träning

NYHET – Mammaträning Online

Enkla tips på hur du får in rörelse i vardagen.

SommarBootcamp ONLINE v 22-27